update week 8 - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Petra Omme - WaarBenJij.nu update week 8 - Reisverslag uit Winterberg, Duitsland van Petra Omme - WaarBenJij.nu

update week 8

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

22 Maart 2015 | Duitsland, Winterberg

Hallo allemaal,
hier weer even een update. Afgelopen week was alweer week 8!
Afgelopen week voor het eerst meegelopen op de late dienst bij de receptie. Ontzettend leuk. Maar wel heeeel anders dan de vroege dienst. Bij de vroege dienst heb je allerlei 'vaste' dingen die je moet doen. Bij de late dienst heb je dat ook wel, maar veel minder. En bij de late dienst hangt het er net vanaf hoeveel gasten er nog moeten worden ingecheckt e.d.
Afgelopen week ben ik ook voor het eerst met mijn opdrachten bezig geweest. Al mijn opdrachten moeten in het duits worden geschreven. En dan merk je pas dat het veel makkelijker is om een taal te spreken dan te schrijven. Spreken gaat me goed af. Maar dat schrijven. En dan heb je ook nog dat vervelende toetsenbord. Het duitse toetsenbord is net anders dan dat van ons. Zo zitten er op het duitse toetsenbord standaard de ä, ö en ü en zijn de z en de y omgewisseld. Ook moet ik elke keer nog steeds zoeken naar de € en het vraagteken.
Verder heb ik afgelopen week van donderdag t/m gister in het restaurant gewerkt. Ik was donderdag eigenlijk vrij, maar een collega van mij was ziek. Ze hadden mij gevraagd of ik wilde helpen, tuurlijk. Zodoende deze week 6 dagen gewerkt i.p.v. 5. Vandaag dan eindelijk die welverdiende dag vrij :)
Ook deze week mijn 'vakantie' geregeld. Over 3 weken (van 10 t/m 15 april) even een paar daagjes naar huis. Heb ik nu al zin in :) iedereen weer even te zien en gewoon even lekker niks.
Aankomende week weer een rustig weekje. Je merkt nu toch dat het skiën echt op z'n einde loopt en dat er steeds meer mensen komen met de fiets en zelfs met de motor.
Maandag t/m woensdag heb ik weer spätsicht bij de receptie. donderdag vrij en dan vrijdag en zaterdag weer in het restaurant.
Verder staat er deze week niks bijzonders te gebeuren.
Dus ik zet Tsüsch (of hoe je het dan ook mag schrijven :P)
En tot de volgende update!